- Katılım
- 17 Tem 2023
- Mesajlar
- 11,695
- Çözümler
- 1
- Tepki puanı
- 3,060
- Puanları
- 113
- Konum
- ab inferno
- Cinsiyet
- Kadın
Flight radar uygulamasına bakarsanız Dünya'nın her yerinde bir sürü uçak uçarken Çin'in Tibet bölgesinde hiç uçak olmadığını görürsünüz.
Peki uçaklar neden Tibet'in üzerinden uçmaz?
Tibet'in üzerinden geçtiklerinde daha kısa süre gidebilecekken neden çevresini dolanırlar?
Aslında bu sorunun cevabı Tibet için kullanılan "Dünya'nın çatısı" benzetmesinde saklı.
Tibet deniz seviyesinden yüksekliği ortalama 5 bin metreyi bulan ve içerisinde Dünya'nın en yüksek yeri Everest Tepesini barındıran bir coğrafya. Peki bunun uçaklarla alakası ne?
Modern yolcu uçaklarının kabinleri basınçlandırılmış durumdadır.
Bu basınç sisteminde bir arıza meydana geldiğinde ilk etapta yolcuların nefes alıp verebilmesi için oksijen maskeleri devreye girer.
Ancak oksijen sisteminin kapasitesi ortalama olarak 15-20 dakika yeterlidir.
Bu yüzden kabin basınç sisteminde arıza meydana geldiğinde pilotlar uçağı 3 bin metre irtifaya çekmek zorundadır.
Tibet bölgesinin çoğu yerinde yükseklik 3 bin metrenin çok ama çok üstündedir.
Tibet'te acil bir durumda uçakların güvenle alçalabileceği bir ortam bulunmamaktadır.
Ayrıca çift motorlu uçaklarda motorlardan birisi arızalandığında uçakların güvenle uçabilmesi için belirli bir irtifaya inmeleri gerekir.
Tibet'in coğrafi yapısından dolayı bu ne yazık ki mümkün değildir.
İşte bu sebeplerden dolayı Tibet’in üzerinden hiç uçak geçmez..
Peki uçaklar neden Tibet'in üzerinden uçmaz?
Tibet'in üzerinden geçtiklerinde daha kısa süre gidebilecekken neden çevresini dolanırlar?
Aslında bu sorunun cevabı Tibet için kullanılan "Dünya'nın çatısı" benzetmesinde saklı.
Tibet deniz seviyesinden yüksekliği ortalama 5 bin metreyi bulan ve içerisinde Dünya'nın en yüksek yeri Everest Tepesini barındıran bir coğrafya. Peki bunun uçaklarla alakası ne?
Modern yolcu uçaklarının kabinleri basınçlandırılmış durumdadır.
Bu basınç sisteminde bir arıza meydana geldiğinde ilk etapta yolcuların nefes alıp verebilmesi için oksijen maskeleri devreye girer.
Ancak oksijen sisteminin kapasitesi ortalama olarak 15-20 dakika yeterlidir.
Bu yüzden kabin basınç sisteminde arıza meydana geldiğinde pilotlar uçağı 3 bin metre irtifaya çekmek zorundadır.
Tibet bölgesinin çoğu yerinde yükseklik 3 bin metrenin çok ama çok üstündedir.
Tibet'te acil bir durumda uçakların güvenle alçalabileceği bir ortam bulunmamaktadır.
Ayrıca çift motorlu uçaklarda motorlardan birisi arızalandığında uçakların güvenle uçabilmesi için belirli bir irtifaya inmeleri gerekir.
Tibet'in coğrafi yapısından dolayı bu ne yazık ki mümkün değildir.
İşte bu sebeplerden dolayı Tibet’in üzerinden hiç uçak geçmez..